پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215453
31عنوان برنامه در هفته حجاب و عفاف برگزار مي شود
تاریخ انتشار : 1395/04/20 09:54:54
نمایش : 1051
فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري گفت: 31عنوان برنامه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان برگزار مي‌شود که نمايشگاه حجاب و عفاف، برگزاري کمپين حجاب و عفاف، تجليل از محجبه ترين دختران در حلقه هاي صالحين، ايستگاه مشاوره و تربيتي و کارگاه يک روزه مسائل زنان از جمله اين برنامه ها است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ سردار رضا محمدسليماني فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات،ضمن گراميداشت فرارسيدن هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: ستاد هفته حجاب و عفاف به منظور مقابله با هجمه پيش بيني نشده اين حوزه، ايجاد زمينه همکاري و هم افزايي سازمان ها و نهاد ها در اين زمينه، افزايش اعتماد به نفس در زنان محجبه، کار خود را با شعار حجاب، حيا، عفت، غيرت، حافظ حريم خانواده آغاز کرده است.

وي حجاب و عفاف را مايه سلامت روح و روان و تحقق شادي و نشاط در جامعه و خانواده دانست، افزود: اجتماع ده هزار نفري مدافعان حريم خانواده در سراسر استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري دستگاه هاي مختلف را مسئول ترويج حجاب و عفاف دانست و افزود: مشکل اساسي اجراي قانون در جامعه است که برخي مسئولين مربوطه به دليل راضي نگه داشتن همه حاضر به اجرايي کردن قانون نشده اند و مشکلات زيادي را به وجود آوردند.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان همچنين از برگزاري اجتماعات بزرگ مدافعان حريم خانواده، همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: در شهرکرد، مرکز استان، راهپيمايي مدافعان حريم خانواده در روز دوشنبه ۲۱ تيرماه رإس ساعت ۱۸ از مقابل ورزشگاه انقلاب واقع ميدان بسيج شهرکرد به سمت چهارراه فصيحي، سه راه سينما، چهار راه بازار و آستان مقدس امامزادگان حليمه و حکيمه سلام الله عليها برگزار خواهد شد.

وي، نهادينه شدن فرهنگ تذکر لساني در جامعه را بهترين راهکار براي مقابله با ناهنجاري هاي فرهنگي و مصاديق بدحجابي دانست و با بيان اينکه مشارکت دستگاه هاي اجرايي در زمينه فرهنگ و بحث حجاب و عفاف نامطلوب است، تأکيد کرد: اگر مسئولان فقط در حوزه اداره و دستگاه اجرايي خود، به مسئله حجاب و عفاف مي پرداختند، شاهد ناهنجاري هاي موجود در جامعه نبوديم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع)، تذکر جدي مقام معظم رهبري پيرامون ولنگاري فرهنگي را يادآور شد و تصريح کرد: اگر همه مردم و مسئولان به وظيفه خود عمل مي کردند، نبايد شاهد اين مي بوديم که شخص اول مملکت در اين موضوع وارد شود و تذکر درباره ولنگاري فرهنگي بدهند.

سردار سليماني، تأييد کرد: کار مناسبي در زمينه توليدات فرهنگي مناسبت در شأن جايگاه جامعه اسلامي صورت نگرفته است.

وي ترويج فرهنگ و سبک زندگي ديني و اسلامي، پرهيز از اشرافي گري، بصيرت افزايي و مقابله با جنگ نرم را از راه هاي مقابله با توطئه هاي دشمنان در سايه ولايت مداري و ولايت پذيري دانست.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان گفت: ۳۱عنوان برنامه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود که مي توان به نمايشگاه حجاب و عفاف در مناطق گردشگري، برپايي ايستگاه نقاشي، برگزاري کمپين حجاب و عفاف، راه اندازي صندوق حجاب و عفاف، تجليل از محجبه ترين دختران در حلقه هاي صالحين، ايستگاه مشاوره و تربيتي و کارگاه يک روزه مسائل زنان اشاره کرد.

وي خاطر نشان کرد: به مناسبت گراميداشت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و حمله رژيم سفاک رضاخان به معترضين کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ هجري شمسي، ۲۱ تيرماه به عنوان «روز عفاف و حجاب» و ۱۹ تا ۲۵ تيرماه به منظور پاسداشت انديشه شهداي مسير عفاف و حجاب و پاکدامني به عنوان «هفته عفاف و حجاب» نامگذاري شده است که عناوين روزهاي اين هفته به شرح ذيل است:

۱) شنبه ۱۹/۴/۹۵،‌ عفاف و حجاب؛ تاج بندگي، ميراث انبياي الهي
۲) يکشنبه ۲۰/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ امنيت و آرامش اجتماعي، احترام به حقوق شهروندي
۳) دوشنبه ۲۱/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ هويت اسلامي، خودباوري فرهنگي
۴) سه شنبه ۲۲/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ توليد و مصرف پوشش عفيفانه
۵) چهارشنبه ۲۳/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ عزت مرد، کرامت و منزلت زن
۶) پنج شنبه ۲۴/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ کاهش طلاق و آسيب هاي اجتماعي
۷) جمعه ۲۵/۴/۹۵،حيا،‌ عفاف و غيرت، حافظ حريم خانواده
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html